Monday 24 November 2014

Penat..

fuh! dari kelmarin smpai ke hari ni aku sibuk je memanjang. mana taknya first time rumah aku buat kenduri.. haha.. ibu aku nampaknya exited sekali.. aku pun apa kurangnya.. terkejar sana terkejar sini.. sibuk uruskan benda tuu.. bersihkan benda ni. dari pagi tadi nama aku kena panggil je memanjang..

     "Acik,tolong ambik pinggan!"
      "Acik tolong lap meja!"
       "Acik tolong angkat cawan!"

haish.. x menang tangan aku.. haha.. tuu x cmpur ngan sanak saudara aku lagi..

       "Shida..tolong potong puding ni!"
       "Shida.. tolong ambik pisau!"
       "Shida.. ambik tuu!!"
        "Shida ambik ni!"

fuh! memang penat betul.. memang popular betul aku nie. tawuu la nama aku sedap pun.. haha.. adik aku pulak senang lenang je tidur,,tunggu duit masuk.. maklumlah orang sakit la katakan.. eeee.. jealous betul aku tengok.. nie laa nasib jadi seorang kakak.. kena buat kerja.. haha..

      tapi,,hari nie rasa best sangat!! sebabnya ramai betul kawan-kawan dari sekolah lama aku datang.. geng aku,zati,jah,teah ngan dayah pun datang.. aku rasa best gila sebab depa langsung x lupa aku walaupun kami dah berlainan sekolah.. dari pukul 2 sampai laa pukul 6 aku lepak ngan geng-geng aku.. haha.. lama gila.. terlerai segala rindu aku selama nie. bukan senang nak jumpa sahabat.. sekali jumpa x kan aku nak lepaskan kan?? huhu.. aku beruntung sebab aku dapat kenal depa semua.. setiap kali aku balik cuti mesti depa akan datang jenguk aku.. huhuhu.. sayang depa smua.. sangat-sangat.. haha..

      macam-macam topik kami bincangkan.. dari sekolah sampai laa kepada masa depan.. haha.. mengarut jaa.. kalau dok ngan depa semua memang mulut aku x boleh langsung nak berenti.. pot pet pot pet jaa.. haha.. aku harap lepas nie hubungan kami akan lenih akrab lagi.. amin..

       tengah syoq-syoq aku pot pet ngan geng aku tiba-tiba datang lah dua orang makhluk ALLAH nie.. chermeen ngan mustang... aku x taw laa kenapa tiba-tiba depa dua orang nie boleh muncul kat rumah aku.. seingat aku,aku langsung x jemput kawan-kawan lelaki datang rumah.. hemm.. musykil musykil

       "Awat hmpa mai??", spontan ayat tuu yang keluar dari mulut aku.. eee.. kejam tol mulut aku nie.. chermeen ngan mustang pun apa lagi terus angkat kaki,blah laa.. isk3.. aku pun mula laa rasa bersalah.. terpaksala aku p jemput depa pulak..

      "wei.. mai la makan dulu.. alang-alang dah sampai"
      "tak mau laa,, hng x jemput pun"

aduh! dia buat muka kesian pulak.. mula laa aku rasa kejam gila..

     "sori la.. tadi aku main-main ja. mai la makan."

nasib baik la depa nak mai makan jugak.. kalau x jenuh aku nak bersoal jawab ngan ibu aku nie.. aku bukannya apa.. aku x biasa bawak laki mai rumah.. bila depa mai aku mula laa rasa kekok.. maaf la ye chermeen n mustang.. ahakss..

hemmm,...

-S-

No comments:

Post a Comment