Saturday 14 March 2015

love is difficult..

Aku ada seorang kawan.. Bukan sekadar kawan tetapi jgk merangkap sahabat baik aku.. Sahabat yang selalu fahm tentng perasaan aku.. Yang selalu ada dengan aku.. Tak kira dalam keadaan susah ataupun senang.. Masalahnya sekarang sahabat aku nie dia ada suka dekat seorang lelaki.. Yang bertambah malangnya orang yang dia suka tuu adalah kawan kitorang masa sekolah menengah dulu.. Hmm...
          Dia selalu cakap yang dia bukan saja suka laki tuu tapi dia jgk cintakan lelaki tu.. Pening aku fikirkan tentang masalah dia nie. Hmm.. Dia x berani nak luahkan perasaan dia kat lelaki tuu.. Dia takut dia kena riject.. So dia nak pendamkan laa perasaan dia tuu.. Lgpun orang cakap kalau kita pendam perasaan tuu Tanpa bagitau dekat lelaki tuu yang dia cintakan lelaki tuu,,dikira jihad..
          Sekarang depa dah x satu sekolah tapi kawan aku nie selalu ja cita kat aku yang dia still ingat kat lelaki tuu.. Aku pulak x tau nak but apa.. Hmm.. Nak selesaikan pun aku x pandai. Lagipun aku mana pernah berada dalam situasi mcm nie. Hmm..
         Tadi aku bukak fb.. Aku nampak lelaki tuu ada like satu gmbar pompuan.. Bila aku tngok baru aku perasan yang dalam gambar tuu ada gambar budak pompuan yang pernah lelaki tuu suka?? So dikira crush laa.. Aku risau sangat.. Risau bila kawan aku dapat tau mesti dia sedih gila.. Aku yang x dak kena mengena bila tngk pun rasa sedih... Sedih bila pikiaq pasai perasaan kawan aku.. Aku dah cuba pujuk dia supaya lupakan lelaki tuu tapi dia cakap dia x boleh.. Apa yang patut aku buat??? Hmmmm...


With love,
-S-

No comments:

Post a Comment